Wanneer je wilt dat mensen je vertrouwen, is het goed om je kennis en ervaringen te delen. Niet om continu te laten zien hoe goed je bent, maar om inzicht te geven in waar je vandaan komt en welke inhoud je te bieden hebt.
Deel je vakmanschap en ervaring en bouw vertrouwen op bij je klant. Dus: laat je expertise zien!
In de vorige module heb je uitgezocht wat de interesses van je lezers en welke waardevol zijn voor je klant. Nu is het belangrijk om die interesses te koppelen aan jouw expertises en aanbod. Dat is de waarde die jij toevoegt. Zo zorg je voor een logisch verband tussen de onderwerpen in je nieuwsbrief, je aanbod en de interesses van je lezers.
Op de plank
Je hebt vast allemaal materialen op de plank liggen, die je kunt gebruiken. Schrijf op welke onderwerpen er bij je op komen. Gebruik hiervoor het werkblad Onderwerpen Expertise. Denk bijvoorbeeld aan:
Vakliteratuur
Misschien houd jij je vakliteratuur op verschillende manieren bij. Welke onderwerpen komen hierin aan bod en zijn interessant voor jouw lezer? Je kunt zelf een artikel schrijven, maar je kunt ook een collega of andere vakgenoot vragen om een gastblog te schrijven. Denk bij vakliteratuur aan:
Wat je ook bent, laat je expertise zien! Deel in je nieuwsbrief regelmatig tips en bruikbare artikelen waarin je je kennis en ervaring deelt. Dan schrijf jij een nieuwsbrief die waardevol is voor je klant 🙂
De beste manier om op de hoogte te blijven van wat belangrijk voor je is, is door je favoriete bronnen aan je Feedly toe te voegen. Klik op de knop om direct naar de website te gaan.
Google Alerts, ook wel bekend als 'Google Meldingen', is een gratis tool van Google. Met deze tool is het mogelijk om meldingen ('alerts') te ontvangen zodra er nieuwe inhoud op het internet verschijnt dat aan jouw vooraf ingestelde zoekopdrachten voldoet. Je kunt zelf bepalen hoe vaak je meldingen ontvangt. Klik op de knop om direct naar de website te gaan.